Actueel | 09 september 2020
09 september 2020

CBS lanceert dashboard over welvaart

Niet eerder mat het CBS zo’n sterke krimp van de economie als die in het tweede kwartaal. En dat terwijl we tot half maart nog een lange periode van hoogconjunctuur beleefden. Welke impact heeft de crisis op de samenleving, en op onszelf? Aan het CBS is vanuit het coronaoverleg van de Sociaal Economische Raad gevraagd...
Actueel | 08 september 2020
08 september 2020

Column Lidwien van de Ven – Een leven lang leren

Hoe een masteropleiding na een carrière van 30 jaar mijn werk veranderde (deel 1) Het ontbreekt vaak niet aan expertise en inzet op de werkvloer, maar toch is implementatie van innovatie een moeizaam proces. Heel veel goede wil, inzet en regie gaan op deze wijze verloren. Wat zijn de oplossingen? Hoe kan het beter? Wat...
Actueel | 03 september 2020
03 september 2020

Game on/off

Welkom bij deel 1 van Myth Busters, een maandelijks blog waarin wij de jubelverhalen over innovaties of succescases even aan ons voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen vaak voor zoete koek slikken. Tekst Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen Niet omdat het kan, maar omdat...
Actueel, Best practices | 02 september 2020
02 september 2020

Data-gedreven marketing bij het Van Gogh Museum

Op 10 september organiseert de MOA in samenwerking met NIMA de Education Day. Koen Bel en Laurine van de Wiel bieden een kijkje in de keuken over welke beslissingen bij het Van Gogh Museum data-gedreven zijn.

Actueel | 02 september 2020
02 september 2020

De stand van het vak – Covid versnelt de trends

We vroegen vier bureaudirecteuren naar hun ervaringen in een jaar waarin alles opeens anders was. Hoe heeft corona hun werk veranderd? Hoe spelen ze in op 'het nieuwe normaal’? Deze keer Karin Rutten van DESAN en Bram van Schaik van Kantar. Volgende week Jos Vink van Blauw Research en Jorgen Botermans van Marketresponse. ‘We gaan...
Actueel | 01 september 2020
01 september 2020

Brilliant new products: consumer match or mismatch?

De drie genomineerden voor de MOAward Insights Scientist van het jaar, geven 10 september 2020 hun presentatie over het Topic of the Year “Brilliant New Products: Consumer Match or Mismatch?” via Microsoft Teams. De jury zal na het symposium de uiteindelijke winnaar kiezen. De winnaar wordt tijdens de feestelijke uitreiking van de MOAwards, op 25 september, bekendgemaakt.

Actueel | 26 augustus 2020
26 augustus 2020

Tot ziens, Auf Wiedersehen, See you, Au Revoir, Arriverderci, Hasta la Vista

En dan is het moment daar. Dit is de laatste ClouToday. 310 edities hebben we met veel plezier gemaakt. Nu zwaaien we af. Maar niet getreurd, vanaf volgende week gaat ons nieuwe platform live met dito nieuwsbrief. Dat wil je niet missen!

Actueel | 25 augustus 2020
25 augustus 2020

Nieuwe Verzamelwet Gegevensbescherming

Sinds 2018 zijn de AVG en de Nederlandse Uitvoeringswet AVG in werking zijn getreden. De ervaringen met de privacyregels zijn geïnventariseerd en de regering wil naar aanleiding van deze ervaringen een aantal aanpassingen in de privacyregels doorvoeren.

Actueel | 19 augustus 2020
19 augustus 2020

Als de zomervakanties er weer op zitten, gaan wij live!

En dat duurt nog maar 2 weken. Op donderdag 3 september valt de 1e editie in je mailbox. Een geheel nieuwe opzet, in het gedachtengoed van Clou en ClouToday, onder een nieuwe naam. Vanaf dan heb je overal en altijd toegang tot het laatste nieuws op het gebied van datascience, analytics en insights. Een centrale plek met alle kennis en ontwikkelingen in ons vakgebied.

Actueel | 18 augustus 2020
18 augustus 2020

The Privacy Collective start rechtzaak tegen Oracle en Salesforce

The Privacy Collective – een stichting die optreedt tegen schending van privacyrechten – verwijt de technologieconcerns onder meer de gegevens van miljoenen Nederlandse internetgebruikers onrechtmatig te verzamelen en te verwerken.

Actueel | 18 augustus 2020
18 augustus 2020

Dynata buys Sharpr

Data and insights business Dynata (US) has acquired knowledge management platform Sharpr as it looks to extend its insights platform. Following the acquisition, Dynata will integrate the Sharpr technology into its platform, allowing customers to share research internally and externally.

Actueel | 18 augustus 2020
18 augustus 2020

Insights Association, MRS & The Research Society sluiten partnership

De drie grootste brancheverenigingen voor marktonderzoek, Market Research Society (VK), Insights Association (VS) en de Australische The Research Society, hebben hun nauwe banden geformaliseerd met een partnerovereenkomst.

Ook de laatste bytes ontvangen?