Onderzoek | 07 juni 2022
Werknemers geloven niet in verandervermogen van hun organisatie
Uit het Nationaal Onderzoek Verandervermogen 2022 blijkt dat slechts 16% van de Nederlandse werknemers ervan overtuigd is dat hun organisatie effectief kan omgaan met verandering. Het onderzoek is uitgevoerd door RenM|Matrix in opdracht van Business Fitscan dat zich toelegt op het meten en adviseren over het verandervermogen van organisaties. Hoewel het gemeten verandervermogen in 2022...
Onderzoek | 02 juni 2022
Slechts 51% marketeers definieert ‘Moment of Truth’
Voor ieder merk of product is er één moment dat beslissend is voor het wel of niet kopen van het product of de dienst. DVJ Insights merkt in de gesprekken die het jaarlijks voert met CMO’s en marketingdirecteuren hoe belangrijk dat moment is en hoeveel inspanning er nodig is om tijdens dit belangrijke moment effectief...
Onderzoek | 02 juni 2022
Consumenten dansen op de vulkaan
Hoewel het consumentenvertrouwen de afgelopen maand daalde tot het laagste niveau ooit, geven we weer steeds meer geld uit aan ervaringen die ons in de afgelopen twee jaar zijn ontzegd. Na jaren van beperkingen is er o.a. behoefte aan lekker uit eten gaan, culturele activiteiten en vakanties. En dat is terug te zien in de...
Onderzoek | 02 juni 2022
Forse groei Europese digitale advertentiemarkt
De Europese digitale advertentiemarkt groeide in 2021 met 30,5% tot € 92 miljard, volgens de laatste cijfers van IAB Europe, de Europese vereniging voor digitale marketing en reclame. De enorme groei laat zien dat de digitale advertentiemarkt terug is van weggeweest, hoewel voorzichtigheid is geboden gezien de stijgende inflatie - vooral in Oost-Europa en Turkije....
Onderzoek | 02 juni 2022
Ruim helft Zuid-Hollanders snakt naar meer natuur
Uit onderzoek van Delta, in opdracht van het Zuid-Hollands Landschap, blijkt dat 88% van de inwoners natuur in hun omgeving belangrijk vindt. Ruim de helft wil meer natuur in de provincie, bijvoorbeeld om te kunnen ontspannen en sporten, maar ook omdat ze zich zorgen maken over de biodiversiteit in de provincie. Zuid-Holland is de drukst...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Onderzoek | 24 mei 2022
Social media: contact, ontspanning én verkoop
Afgelopen week publiceerde Ruigrok NetPanel 15de editie van ‘What’s Happening Online’. Uit het onderzoek blijkt dat social media een grote rol spelen in de aankoop van producten. Zo komen Nederlanders door advertenties op social media in contact met nieuwe merken en is het de plek waar ze inspiratie opdoen. Waar social media voor de één...
Onderzoek | 24 mei 2022
Kunstmatige intelligentie meeste impactvolle technologie
CEO’s beoordelen kunstmatige intelligentie als meest impactvolle technologie, terwijl metaverse het minst scoort. Dat blijkt uit een Gartner-enquête, die verder concludeert dat duurzaamheid, personeel en inflatie het denken van de CEO’s in 2022 domineren. Een recent onderzoek onder CEO's en senior executives laat aanzienlijke verschuivingen zien in hun denken over mensen, doel, prijzen en productiviteit,...
Onderzoek | 24 mei 2022
63% Nederlanders tuiniert om mentaal welzijn
Ruim 6 op de 10 Nederlanders gebruiken tuinieren om het hoofd leeg te maken. Toch ziet 42% van de mensen het werken in de tuin als een verplichting. Dat blijkt uit een enquête die DirectResearch heeft uitgevoerd in opdracht van tuincentrum Fonteyn. Uit het onderzoek blijkt dat veel mensen het leuk vinden om in de...
Onderzoek | 19 mei 2022
WK in Qatar niet populair onder Nederlanders
Ruim de helft van de Nederlanders staat negatief tegenover Qatar als gastland voor aankomend Wereldkampioenschap voetbal. Twee derde vindt zelfs dat het WK voetbal niet in Qatar gehouden moet worden, vanwege de schending van de mensenrechten in dat land. Dat blijkt uit onderzoek van Motivaction. Vorige maand liet hoofdsponsor ING weten niet af te reizen...
Onderzoek | 17 mei 2022
Klantreviews concurreren met marketing
Reviews van klanten en het delen van ervaringen met merken op social media zijn doorslagevender voor aankoop dan de kwaliteit van producten en een uitstekende winkelervaring. Dat blijkt uit de Shopper Experience Index van Bazaarvoice dat wereldwijd een onderzoek deed onder shoppers. Klantrecensies en user-generated content in de vorm van foto's en video's zijn van...
Onderzoek | 17 mei 2022
Vertrouwen in evenementen terug
Na twee jaar afgelaste festivals en concerten was er in april van dit jaar een omslag te zien. Het online bereik van Ticketmaster steeg in die maand met 784 duizend unieke bezoekers tot boven het niveau van april 2019, zo blijkt uit de online resultaten van GfK GXL/DAM. In vergelijking met april 2020-2021 is er...
Onderzoek | 17 mei 2022
Binnen twee jaar alles in de cloud
Organisaties kunnen en willen niet meer om de cloud heen. Driekwart van de organisaties verwacht dan ook binnen twee jaar dat alles draait in de cloud. Dat blijkt uit de Ordina Digital Monitor, een onderzoek in samenwerking met Markteffect. De monitor brengt in kaart hoe het ervoor staat op IT-gebied in Nederland. Een aantal uitkomsten:...