Nebu en Survox gaan verder als Enghouse Insights
Softwarebedrijf Enghouse Systems heeft de activiteiten van Nebu- en Survox gecombineerd en omgedoopt tot Enghouse Insights. Het in Canada gevestigde Enghouse kocht in 2017 Survox, dat zich toelegt op het targeten van respondenten en het verzamelen van mobiele data, en vier jaar later het Nederlandse NEBU, dat onderzoekssoftware ontwikkelt. Een jaar geleden nam Enghouse ook…
Uitbreiding certificering Miles Research met ISO 27701
Vanaf 1 januari is Miles Research ook ISO 27701 gecertificeerd. Het bureau, dat vaak inzet op innovatieve manieren van onderzoek, wil hiermee ook de kwalitatieve basis van het vak verder versterken. Miles Research ziet in het nieuwe certificaat een bewijs dat ‘wij ons enthousiasme voor marktonderzoek op een betrouwbare manier uitvoeren, met respect voor privacygevoelige…
Salarisbenchmark marktonderzoek
Binnen de marktonderzoekswereld is salaris een regelmatig terugkerend thema. Tijd om er onderzoek naar te doen, vond Ewout Witte van het Marketing Intelligence Network. De marktonderzoeksector staat niet bekend als de sector waar de hoogste salarissen in omgaan, zegt hij. Vooral bureaus worstelen met de concurrentie van rollen bij opdrachtgevers en vanuit aanverwante sectoren. Omdat…
Data & Insights Awards 2024 – je hebt nog even om je nominaties door te geven!
Ook dit jaar reikt het Data & Insights Network weer awards uit. Het zijn dé vakprijzen voor inspirerende en toonaangevende data & insights professionals, bureaus en bedrijven die het verschil maken in ons vakgebied. En dat verschil kun jij mede bepalen door je nominaties voor een van de awards door te geven. Maar wees er…
EU wil meer weten over relatie Microsoft en OpenAI
De stijgende financiële invloed van Microsoft op OpenAI roept steeds meer vragen op. De Europese Commissie kondigt een onderzoek aan om na te gaan of er sprake is van een fusie in plaats van een investering. In november afgelopen jaar was er veel gedoe rond CEO Sam Altman van OpenAI. Hij kreeg ontslag maar was…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
YouGov neemt CPS GfK over
Consumentenonderzoeksbureau YouGov heeft de consumer panel services-activiteiten van GfK (CPS GfK) overgenomen. CPS GfK verzamelt aankoopgegevens van huishoudens in Europa. De deal past in YouGov’s langetermijngroeistrategie. Het bureau wil de aanwezigheid in de FMCG-sector vergroten. De overname breidt het aanbod van YouGov in de Europese FMCG- en retailsectoren uit. CPS GfK brengt panels uit 18…
Markteffect gaat joint venture aan met The Relevance Group
De Markteffect Research Group (die bestaat uit Markteffect en Direct Research) gaat een joint venture aan met The Relevance Group uit Duitsland. Dat past volgens de groep binnen de ambitie om de dienstverlening uit te breiden door meer gebruik te maken van data-science, marketingtechnologie en AI. Markteffectdirecteur Hesam Fahimi zegt over de joint venture: ‘Zo…
Gaat Kantar zijn mediatak verkopen?
Kantar Media staat mogelijk in 2024 te koop voor ‘maar liefst 1 miljard pond’, zo bericht Sky News. De zender baseert zich op bronnen in de City of London. Bain Capital, de meerderheidsaandeelhouder van Kantar, zou intussen investeringsspecialisten hebben gevraagd toezicht te houden op het verkoopproces. De vorige meerderheidsaandeelhouder, WPP, stemde 4,5 jaar geleden in…
Data & Insights Event MIE ’24 op 13 en 14 maart a.s.
Op 13 en 14 maart 2024 presenteert het Data & Insights Network de state of the art van het vak tijdens de 22ste editie van het MIE. In zo’n 80 sessies met topsprekers, en in prikkelende workshops, Silent Seminars, Round Tables en Masterclasses kom je alles te weten over insights, data-science, data-analytics en AI. Ben…
Wie wordt ‘Insights Scientist van het jaar 2024’? Ding mee!
Jaarlijks reikt D&IN vakprijzen uit aan bureaus en bedrijven, en aan inspirerende insights professionals die het verschil maken in het vakgebied. Wetenschappers dingen ook mee naar een van de prijzen. Wie wordt Insights Scientist van het jaar 2024? De inschrijving staat nu open! Door de zorgen om de effecten van klimaatverandering staat het produceren van…
Nieuwe tool Nielsen en GWI voor media-insights
Nielsen en consumentenonderzoekbureau GWI gaan een samenwerking aan op het gebied van media-insights. Daarvoor gebruiken ze een nieuwe tool: Nielsen GWI Fusion. De nieuwe tool stelt gebruikers in staat om inzichten te genereren, het bereik en de betrokkenheid te vergroten en doelgroepen te analyseren, onder meer op basis van mediagedrag en segmentatie. Nielsen GWI Fusion…