Onderzoek | 03 mei 2021
03 mei 2021

Thuiswerkers ontevreden over vergoeding

Een miljoen thuiswerkers is ontevreden over de financiële compensatie die de werkgever biedt voor de kosten die zij maken. Daarnaast is 21% ontevreden over de hulp die geboden wordt bij het creëren van de ideale thuiswerkplek. Dit blijkt uit de Thuiswerk Monitor van Multiscope. De compensatie wordt door 42% van de thuiswerkers als (zeer) slecht...
Onderzoek | 28 april 2021
28 april 2021

Meerderheid Nederlanders wil niet testen voor dagje uit

Ondanks dat ruim 70% van de Nederlanders niet kan wachten om er weer op uit te gaan, is meer dan de helft (56%) niet bereid zich te laten testen voor een dagje uit. Voor outdoor-locaties als dierentuinen ligt de bereidheid nog lager. Dat blijkt uit onderzoek van Markteffect. Als er voor de tests ook betaald...
Interviews | 26 april 2021
26 april 2021

AI verandert customer experience voor altijd

De genomineerden voor de MOAwards voor Bureau van het jaar zijn Underlined, Validators en I&O Research. We vroegen ze elk om een artikel, over hun werk en vooral over het toekomstperspectief, van henzelf en van het vak. De eerste bijdragen komt van Theo van der Steen van Underlined. Met de pandemie als versneller zijn we...
Actueel | 21 april 2021
21 april 2021

Testen is een feest

Sinds we niet zo lang geleden als maatschappij in een experimentele fase terecht zijn gekomen, dreigt het woord onderzoek weer eens van zijn oorspronkelijke betekenis los te raken. De nu al fameuze Fieldlab-evenementen zijn bedoeld om – na onderzoek – op wetenschappelijke wijze aan te tonen wat we in de toekomst mogelijk weer kunnen doen...
Onderzoek | 19 april 2021
19 april 2021

Heinekens ‘Cheers to all’ creatief en effectief

In 2020 heeft Kantar meer dan 10.000 reclames getest voor klanten over de hele wereld. Welke is de meest creatieve én effectieve? Dat is af te lezen aan de Creative Effectiveness Awards waar consumenten de jury voor vormen. Uit de Covid-barometer-onderzoeken van Kantar bleek dat mensen wilden dat reclame tijdens de pandemie doorging, omdat het...
Onderzoek | 19 april 2021
19 april 2021

Acht op de tien aankopen via betaalpas, smartphone of wearable

Consumenten rekenden vorig jaar 79% van de aankopen in winkels, horeca en dergelijke af met hun betaalpas, smartphone of wearable. In 2019 was dat 67%. Voor het eerst is in alle branches vaker met pin betaald dan met contant geld. Dat blijkt uit gezamenlijk onderzoek van Betaalvereniging Nederland en De Nederlandsche Bank. Mede door de...
Onderzoek | 19 april 2021
19 april 2021

Bedrijfsleven zet vol in op digitalisering

COVID-19 was voor één op de drie bedrijven de belangrijkste drijfveer om afgelopen jaar te starten met het digitaliseren van hun bedrijf. Maar liefst 86% van de ondernemers is verrast over hoe wendbaar hun organisatie is gebleken tijdens de coronacrisis als het gaat om het succesvol toepassen van digitale mogelijkheden. De belangrijkste barrière om te...
Onderzoek | 07 april 2021
07 april 2021

Coronamaatregelen – versoepelen of nog even doorbijten?

De groepen voor- en tegenstanders van het coronabeleid groeien, daartussen zit steeds minder ruimte, zo blijkt uit de Monitor Consumentengedrag van Validators en de VU. Vooral jongeren twijfelen of ze zich zullen laten vaccineren. Ondertussen deden A-merken, supermarkten, tuincentra en DHZ-ketens het afgelopen jaar goede zaken. Mensen zijn het vele online winkelen inmiddels duidelijk gewend....
Onderzoek | 07 april 2021
07 april 2021

Live concerten en voorstellingen steeds meer gemist

Het bezoeken van live concerten en voorstellingen wordt meer en meer gemist – nu door bijna 80% van het publiek. Dit blijkt uit het omnibusonderzoek dat Terra Nova samen met MSI-ACI sinds mei vorig jaar uitvoert onder publiek van podiumkunsten. De steeds populairdere en beter gewaardeerde livestreams van concerten en voorstellingen vormen een goede vervanging,...
Actueel | 31 maart 2021
31 maart 2021

Pasen zal gevierd worden!

April 2020. Nederland luistert nog gedwee naar adviezen van het OMT. Eén op de tien huishoudens skipt de viering van Pasen rigoureus en helemaal. Zo niet, dan vieren we het feest vooral in de eigen virusvrije thuisomgeving. Gemiddeld delen we de paastafel met niet meer dan drie à vier personen. Virtueel schuiven er nog een...
Onderzoek | 31 maart 2021
31 maart 2021

Helft jongeren heeft moeite zichzelf te vermaken

In de Monitor Consumentengedrag van Validators en de VU komt steeds duidelijk naar voren dat de grootste effecten van covid ontstaan bij mensen onder de 35 jaar. Dat is voor marketeers goed om te weten. Bijna de helft van de jongeren (49%) heeft moeite met zichzelf te vermaken. Dit percentage was gedurende de coronacrisis nog...
Onderzoek | 31 maart 2021
31 maart 2021

Klantcontact B2B net zo belangrijk als kwaliteit

85% van de inkopers in B2B vindt dat klantcontact net zo belangrijk is als de kwaliteit van het product of de dienst, zo blijkt uit onderzoek Salesforce. De pandemie zorgt voor verschuivingen in behoeften van B2B-klanten. Inleven, snelle communicatie en vertrouwen worden steeds belangrijker. Volgens het onderzoek zijn er vijf belangrijke zaken die spelen binnen...

Ook de laatste bytes ontvangen?