Registreer gratis voor het symposium Topic of the Year 2024
Altijd al meer willen weten over praktisch relevant en academisch vernieuwend onderzoek? En dan ook nog in het kader van het D&IN Topic of the Year 2024? Kom dan op donderdag 23 mei naar House of Watt in Amsterdam waar het gaat om ‘Sustainable marketing and consumer behavior’. Voor het symposium is een inspirerend middagprogramma samengesteld….
MWM2’s P&C-seminar over klantonderzoek
Op het jaarlijkse Panel & Community Seminar van MWM2 stond klantonderzoek in het middelpunt. Wat zijn de ervaringen en hoe zet je panels in? Een kort verslag. Tijdens het MWM2-seminar van 11 april jl. in Amstelveen, dat bezocht werd door insight professionals uit allerlei sectoren, kwamen verschillende aspecten van klantonderzoek aan bod. De sprekers deelden…
Genomineerden D&IN Awards 2024 bekend
De genomineerden voor D&IN Awards, de vakprijzen voor data- en insights professionals, bureaus en bedrijven die het verschil maken in het vakgebied, zijn bekend! In zeven categorieën gaan 21 genomineerden op voor de ereplaatsen. De awards worden uitgereikt in zeven categorieën. Per prijs selecteerde een vakjury uit de vele aanbevelingen die vanaf februari binnenkwamen, drie…
D&IN Taskforce AI van start – meepraten mag!
Het Data & Insights Network (D&IN) kent sinds half maart een AI-taskforce die in kaart wil brengen wat de hoop en verwachtingen zijn rond AI, maar ook de zorg en vrees van D&IN-leden en andere geïnteresseerden over het gebruik van AI-toepassingen. De community moderator van de taskforce, Finn Raben, doet verslag van de eerste activiteiten. …
Workshop ‘Mobile Apps and Sensors in Surveys’ deelt papers
In maart werd in Washington de 5de workshop ‘Mobile Apps and Sensors in Surveys’ (MASS) gehouden. MASS is een reeks workshops die ongeveer één keer per jaar worden georganiseerd en ze draaien allemaal om mobiele apparaten die onderzoekers in staat stellen om gegevens te verzamelen via ingebouwde sensoren. De sensoren waar het hier om gaat…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Een nieuwe horizon met AI
Op 24 april vindt in Amersfoort het Nederlandse AI Congres plaats. Het centrale congresthema dit jaar is ‘De Nieuwe Horizon met AI: Collectief, Mensgericht en Kansrijk’. Op het congres staan de laatste ontwikkelingen rondom o.a. de AI Act, duurzaamheid, zorg, ethiek, onderwijs centraal. Naast plenaire presentaties zijn er zo’n 40 break-out sessies en workshops. Verder…
Ruigrok-round table: de kracht van inclusief onderzoek
Op het MIE van 13 en 14 maart was Ruigrok, in de persoon van Jesca Dembinski, verantwoordelijk voor de round tables over inclusief onderzoek. Sessies die goed werden ontvangen, zo goed dat er een online herhaling komt. Jesca blikt erop terug en nodigt je uit voor de volgende meeting. Veel van mijn blogs gaan over…
Ladies of Data viert vijfjarig bestaan met evenement
Op 16 april 2024 vindt de vijfde editie plaats van het evenement ‘Ladies of Data’. Plaats van handeling: JADS Mariënburg, ‘s-Hertogenbosch. Ladies of Data heeft zich sinds de lancering opgeworpen als een platform dat vrouwen in de data-science-sector samenbrengt en ondersteunt. Ladies of Data is een jaarlijks evenement dat vrouwen in data-science samenbrengt voor kennisuitwisseling…
Education Day – Data Strategy & Data Driven Marketing
Kom naar de Education Day, een sessie exclusief voor docentleden en in onderwijs geïnteresseerden van het Data & Insights Network en NIMA. Thema: Data Strategy & Data Driven Marketing. Een niet te missen middagprogramma op 18 oktober a.s. van 14.00 tot 16.35 uur (met borrel na). Gratis voor D&IN-leden! Programma 14.00 – 14. 10 uur |…
Van welke marktonderzoektermen moeten we af?
De jaarlijkse Marketing Research Society-conferentie in Engeland telde dit jaar ook een sessie waarin – als was het een populaire talkshow – een panel mocht zeggen welke termen uit het vak dienen te verdwijnen. Het publiek mocht erover stemmen. Kiezen van ergernissen… in Engeland is er zelfs een speciaal tv-programma voor, Room 101. Dat was…
MIE’24 groot succes
Afgelopen woensdag en donderdag, 13 en 14 maart, vond in Utrecht de 22ste editie van het MIE plaats. Het event werd een groot succes. The Art of Data & Insights kwam volledig tot zijn recht in 94 verschillende sessies, waarin 150 sprekers de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied presenteerden. De 1.450 bezoekers (waarvan…
Chatbots die praten met persona’s – Maak het mee op MIE’24!
Op de tweede dag van MIE’24 (14 maart) vertellen David Verschoor en Marco Vugts van MarketResponse alles over de eerste versie van de BSR-chatbot. BSR is het segmentatiemodel van het bureau, compleet met persona’s. En met die persona’s kun je nu in gesprek. Daily Data Bytes sprak met Jos Frijters, CCO van MarketResponse. ‘Ga aan…