Best practices, Onderzoek | 27 januari 2022
27 januari 2022

Topic of the Year 2022 bekend: Customer Experience

Het Topic of the Year 2022 is bekendgemaakt. Het onderwerp is: Customer Experience Management in the Digital Age. Wetenschappers die hierin hun sporen hebben verdiend (of hard op weg zijn) kunnen worden genomineerd in de categorie Insights Scientist van het jaar, onderdeel van de MOAwards 2022. Customer Experience (CX) wordt gezien als de nieuwe graal...
Bureaus, Personalia | 27 januari 2022
27 januari 2022

Kantar appoints Tom Burgess to global panels director

Kantar Public has appointed Tom Burgess to the newly-created role of global panels director for panel research tool Public Voice. Before joining Kantar, Burgess was global director of panel delivery at YouGov, where he managed to double the size of its global research panels. Prior to YouGov, Burgess was panel technical lead at Kantar’s Worldpanel...
Actueel, Onderzoek | 27 januari 2022
27 januari 2022

We zitten bijna 5 uur per dag op onze mobiel

Mobiel blijft dominant, want we zaten in 2021 een recordtotaal van 3,8 miljard uur op het scherm te turen en omgerekend per dag kwam dat uit op 4,8 uur. Dat blijkt uit State of Mobile van onderzoeksbureau App Annie. Naarmate consumenten de mobiele levensstijl meer en meer koesteren, zal mobiel uitgroeien tot het apparaat van...
Actueel, Onderzoek | 25 januari 2022
25 januari 2022

43% Nederlanders betaalt het liefst contactloos

Recent gepubliceerde jaarcijfers van de Betaalvereniging Nederland over betaaltransacties in 2021 laten zien dat ons betaalgedrag is veranderd. Vooral contactloos betalen is zeer populair. Dat blijkt uit de nieuwe Digitale Monitor van ING, uitgevoerd door DVJ Insights. Het pinnen met de betaalpas in een pinautomaat nu is verschoven naar contactloos betalen met mobiel, wearable of...
Actueel, Onderzoek | 25 januari 2022
25 januari 2022

Grote merken stellen consument teleur

In Nederland voldoen 80 grote merken niet aan de belangrijkste verwachtingen van consumenten. Om relevant te blijven moeten merken meer laten zien wat ze daadwerkelijk doen voor onze samenleving en het klimaat. Dit blijkt uit het Authenticity Gap-onderzoek van Omnicom PR Group. Consumenten maken zich serieus zorgen over de toenemende digitalisering van de samenleving en...
Onderzoek | 20 januari 2022
20 januari 2022

Gen Z en millennials omzeilen vaker traditionele retailkanalen

Covid heeft het gedrag en de voorkeuren van consumenten veranderd. Zo betrekken Gen Z- en millennial-shoppers nu vaker producten rechtstreeks van merken, maar driekwart van alle shoppers verwacht na de pandemie toch wel weer de fysieke winkel te bezoeken, blijkt uit onderzoek van Capgemini Research Institute. Belangrijkste insights Meer dan twee derde (68%) van Gen...
Actueel | 19 januari 2022
19 januari 2022

De slag om de peilingen

Op deze website Daily Data Bytes staat een bericht over onderzoek naar verhogen van acceptatie van betrouwbare berichtgeving in de media. Strekking: je kunt beter investeren in het verstevigen van informatie met uitleg, verwijzingen en labelling, dan proberen om misinformatie te ontkrachten. Mensen die in discutabele informatie geloven breng je niet zomaar van hun geloof...
Onderzoek | 19 januari 2022
19 januari 2022

Regio-onderzoek: Noord-Holland kiest voor mode, Utrecht voor duurzaamheid

Al eerder schreef DPG Grow over regionale kenmerken in advertenties. Nu verschijnt er een artikel over de regionale binding en de interesse van inwoners uit verschillende provincies. Wat blijkt? Een meerderheid kiest het liefst lokale producten en diensten. Inwoners van Limburg zijn het meest honkvast en hebben ook de meeste interesse in regionaal nieuws. Zeeuwen...
Onderzoek | 12 januari 2022
12 januari 2022

Kijktijd 2021

De Stichting KijkOnderzoek (SKO) heeft de cijfers over 2021 gepubliceerd. De Nederlander keek in 2021 gemiddeld 154 minuten per dag naar televisiezenders en dat is 6 minuten minder dan in 2020. Het percentage uitgesteld kijken binnen zes dagen na de uitzenddag steeg in 2021 naar gemiddeld 27 minuten per dag (in 2020: 24 minuten). De...
Onderzoek | 03 januari 2022
03 januari 2022

Lichte stijging luisteraars podcasts

Markteffect voerde afgelopen december de zesde meting uit van de Markteffect Podcast Monitor. Daaruit blijkt dat het aanbod aan podcasts razendsnel blijft stijgen, en dat past natuurlijk bij de stijgende populariteit van het medium. Het onderzoek laat veranderingen zien rond het luister- en kijkgedrag van podcasts. Er is een lichte stijging in aantal luisteraars in...
Onderzoek | 22 december 2021
22 december 2021

Krijgen merken Nederland weer in beweging?

De verzwaring van de overheidsmaatregelen om het coronavirus in te perken, zorgt voor een langere sluiting van sportscholen. En doordat Nederlanders meer thuiswerken, bewegen ze vaak minder op een dag. Kunnen merken een rol spelen in het bevorderen van beweging en sportief gedrag? Validators en VU zochten het uit aan de hand van data in...
Onderzoek | 20 december 2021
20 december 2021

Betalen met biometrics?

Nederlanders maken in winkels en horecagelegenheden veel gebruik van traditionele betaalmethoden, zoals een pinpas en contant geld. Nieuwe betaalmethoden zijn in opkomst, maar betalen met biometrics lijkt nu nog een brug te ver. Dat blijkt uit het financiële trendonderzoek ‘What’s Happening Finance’ van Ruigrok NetPanel. De pinpas met pincode is nog steeds het populairst. Maar...

Ook de laatste bytes ontvangen?