Actueel | 01 september 2021
01 september 2021

Boost je insights en optimaliseer je online CX

Quantilope en WUA vertellen je in hun sessies op Best of MIE hoe je actuele insights implementeert in je innovatieprocessen en hoe ABN AMRO online CX structureel optimaliseert in meerdere online finance klantreizen. Peter van Keulen (quantilope): The success of brands is insights-driven. In today’s competitive market, leading brands will be those who truly understand...
Actueel | 01 september 2021
01 september 2021

Quantilope’s Insights Automation platform

New study finds the Total Economic Impact™ of quantilope’s Insights Automation platform can provide researchers a 319% ROI over a three year period. You can experience quantilope’s Insights Automation platform at Best of MIE. A commissioned study conducted by Forrester Consulting on behalf of quantilope in June 2021 found that brands can receive net benefits...
Actueel | 30 augustus 2021
30 augustus 2021

Humanizing data in een data-gedreven wereld

Hoe combineren Ipsos en VodafoneZiggo behavioural science en data-science om krachtige marketinginterventies op maat te ontwikkelen. Je hoort er alles over in de Best of MIE-presentatie van Patricia Verhoelst van Ipsos en Jan Zwang van Vodafone Ziggo op 22 en 23 september a.s. En Paulien Schieven van Ipsos schreef er het volgende verhaal over. Sneller,...
Actueel | 30 augustus 2021
30 augustus 2021

De succesverhalen van Qmusic en Stichting Kinderpostzegels

Ontdek alles over de Qmusic engagement success story naar betekenisvolle radio en hoe je in coronatijd toch een zeer succesvolle Kinderpostzegels-actie kunt neerzetten. Fleur Prooij (MARE) - Jorn Agterberg (Qmusic) Betekenisvolle radio door diepgaande verbinding met luisteraars. Hoe doe je dat op een succesvolle manier? Het geheim van Qmusic zit in het centraal stellen van...
Actueel | 25 augustus 2021
25 augustus 2021

Michiel Dullaert en Tim Zuidgeest bijten spits Best of MIE af

Met hun inspirerende en bestbeoordeelde sessies over datavisualisatie en neuromarketing openen zij Best of MIE ’21 op 22 en 23 september Live in de Jaarbeurs. Ontdek alles over de manier om impact te maken in presentaties, of kruip in het brein van je (website) bezoeker en neem de onbewuste hobbels in je customer journey weg....
Best practices | 25 augustus 2021
25 augustus 2021

Waarom alle pop-ups uiteindelijk falen

Waarom bestaat bannerblindheid eigenlijk? Hoe werkt dit in het brein? En wat kun je doen om die blindheid te voorkomen? Tim Zuidgeest van Unravel Research schreef er een blog over. In een recent neuro usability-onderzoek kwam iets vreemds naar voren. Zagen we nu bannerblindheid ontstaan in een e-mailnieuwsbrief? Het fenomeen trok voorbij in een oogwenk,...
Actueel | 15 augustus 2021
15 augustus 2021

Datavisualisatie, van inzicht naar impact

Een goed gekozen en ontworpen datavisualisatie trekt de aandacht van de lezer. Hij zorgt dat mensen wat gaan doen met de inzichten die er getoond worden. Zelfs als de lezer negatief staat ten opzichte van de boodschap, of onervaren met data is. In deze training leer je hoe jij met jouw eigen datavisualisaties mensen in...
Actueel | 06 juli 2021
06 juli 2021

MOAwards 2021 – Doorzetters aan kop

Het zijn dit jaar de doorzetters uit het vak die een MOAward mee naar huis mochten nemen. Winnende Insight Professionals Christiaan Buitenhuis (aan bedrijfszijde) en Jori van de Spijker (aan bureauzijde) waren eerder genomineerd. Ook Validators, dat is uitgeroepen tot Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar, is een bekend gezicht. In 2015 won...
Actueel | 01 juli 2021
01 juli 2021

Validators is Marketing Research & Analytics Bureau 2021

Validators is vanmiddag bij de uitreiking van de MOAwards 2021 in De Hallen in Amsterdam uitgeroepen tot Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar. De prijs voor Insights Professional aan bedrijfszijde werd uitgereikt aan Christiaan Buitenhuis van Interpolis. Bij de 14de uitreiking van de jaarlijkse prijzen van de MOA zijn in zes categorieën prijzen...
Actueel | 29 juni 2021
29 juni 2021

Uitreiking MOAwards 2021

Dé jaarlijkse vakprijzen voor inspirerende Insights-professionals en toonaangevende Marketing Research & Analytics bureaus. Een MOAward win je niet zomaar. Het is dé prijs voor inspirerende professionals en bureaus die het verschil maken in ons vakgebied. Op 1 juli worden de winnaars van de MOAwards 2021 bekend gemaakt en je kunt live meekijken. Tijdens een feestelijke...
Actueel | 22 juni 2021
22 juni 2021

Nieuw platform voor data science en analytics

Het vakgebied van dataverzameling en inzichtontwikkeling is het afgelopen decennium enorm uitgebreid. De MOA heeft daarom met een groep professionals gesproken over een specifieke profgroep op het gebied van data science. Het resultaat is de oprichting van het MOA Platform for Human Data. Speerpunten van het platform zijn data, data science, AI, Machine Learning en...
Interviews | 15 juni 2021
15 juni 2021

Young Talents deel 2 – Leuk houden, een stem geven en af en toe afremmen

Ze zijn jong en veelbelovend, klinkt het in het enthousiaste juryrapport van de MOAwards voor Young Talents: ze zijn gedreven, hebben oog voor detail én voor de strategische lijnen, onbevangen, zijn in bezit van een visie en overtuigingskracht, innovatief, praktisch en digitaal. Niet verwonderlijk voor een juryrapport natuurlijk, maar het blijft indrukwekkend als er zo...

Ook de laatste bytes ontvangen?