Actueel | 23 mei 2021
23 mei 2021

Discover M(I)E – Help! My customers are not doing what I want

Organizations invest time and resources in order to motivate their customers. Many of these efforts do not lead to more sales, leads, engagement or other KPIs. ‘Do you know what your customer really wants?’ These failed efforts do, however, leave you frustrated. Why are your beautiful images, compelling USP’s and moving content not effective? Why...
Interviews | 20 mei 2021
20 mei 2021

‘Een goede analist weet wanneer hij moet stoppen’

Analist en conversie optimalisatie-specialist Anouk Erens (30) is winnares van de MOAward Digital & Webanalist 2021. Bij Online Dialogue is ze gespecialiseerd in het vertalen van data naar inzichten. Het vertalen van data naar inzichten, daar word je om geroemd door je klanten. ‘Dat blijkt ja. Ik ben eigenlijk psycholoog, dus onderzoek doen naar klantgedrag...
Onderzoek | 19 mei 2021
19 mei 2021

VIA Nederland & DVJ Insights: ‘Marketing is a delicate balancing act’

De wereld verandert razendsnel en het marketingvakgebied moet daarin mee. Om de huidige stand van zaken en de toekomst van marketing in kaart te brengen, deden VIA Nederland & DVJ Insights uitgebreid onderzoek onder meer dan 250 senior professionals. Ze presenteren de resultaten op Road to MIE. Voor de vierde editie van het jaarlijkse CMO-onderzoek...
Actueel | 19 mei 2021
19 mei 2021

Beautiful Lives – waarom we beleggen

Minder pensioenopbouw, een lage spaarrente en je geld niet kunnen uitgeven in coronatijd – volop reden om te beleggen, toch? Maar tot nu toe lijkt beleggen niet iets voor het ‘grote publiek’. Hoe komt dat? In opdracht van DUFAS en Amundi deed Beautiful Lives uitgebreid onderzoek naar deze vraag. De uitkomsten van het onderzoek zijn...
Actueel | 17 mei 2021
17 mei 2021

Discover M(I)E – Qmusic radio: a consumer engagement success story

Betekenisvol zijn is altijd al doorslaggevend geweest voor de keuze van de consument voor een bepaald merk. En dat is in deze onzekere tijden alleen nog maar belangrijker geworden. Het geheim van Qmusic zit in de luisteraar altijd centraal stellen, in álles wat ze doen. En daar gaan ze ver in! Recentelijk dook het Q-team,...
Interviews | 11 mei 2021
11 mei 2021

CityTraffic brengt de drukte in kaart

De massale opkomst bij het Black Lives Matter-protest in Amsterdam, vorig jaar, was minder onverwacht geweest als CityTraffic was ingezet. Deze tool telt passanten voor zowel retail als overheden. Directeur/oprichter Bureau RMC, Huib Lubbers legt uit hoe dat werkt, en waarom het steeds belangrijker wordt. CityTraffic vloeide voort uit een persoonlijke vraag. Huib Lubbers, destijds...
Actueel | 10 mei 2021
10 mei 2021

Discover M(I)E – The Road to een zeer succesvolle Kinderpostzegelactie in corona-tijd

Normaal gesproken beginnen de persen voor de komende Kinderpostzegelactie ongeveer in april te draaien, zodat duizenden kinderen in september langs de deuren kunnen gaan. Afgelopen jaar zag de wereld er vlak voor april ineens heel anders uit, en was het nog maar de vraag of er kinderen in september langs de deuren konden gaan. Niemand...
Actueel | 10 mei 2021
10 mei 2021

Discover M(I)E – De reis van Simon Lévelt: Hoe onderzoek bijdraagt aan de groei van een sterk merk

Al bijna 200 jaar vormen koffie en thee de passie van speciaalzaak Simon Lévelt. Het familiebedrijf is trots op de rijke familiegeschiedenis die hen maakt tot wie ze zijn. De laatste jaren staan in het teken van ontwikkeling van positionering, marketing en strategie om de formule klaar te maken voor de toekomst. Zo leveren bijvoorbeeld...
Interviews | 04 mei 2021
04 mei 2021

Democratizing the data

De genomineerden voor de MOAwards voor Bureau van het jaar zijn Underlined, Validators en I&O Research. We vroegen ze elk om een artikel, over hun werk en over het toekomstperspectief van het vak en hun bureau. Al eerder kwamen Underlined en I&O Research aan bod. Vandaag sluiten we af met Validators. Als we over de...
Actueel | 03 mei 2021
03 mei 2021

Discover M(I)E – NS verbetert integraal customer én employee experience

Reizigerstevredenheid, medewerkerstevredenheid en gastvrijheid zijn belangrijke thema’s voor NS. Aan de hand van een speciaal programma, met focus op onder andere customer journeys en de inzet van Gidsende Principes, is de laatste jaren hard gewerkt aan het verhogen van de customer én employee experience. De resultaten zijn indrukwekkend: dankzij het programma is een flinke sprong...
Bureaus | 28 april 2021
28 april 2021

Visie op marktonderzoek gevraagd

Miles Research kondigt de Nationale Onderzoeksmonitor aan. Een initiatief om de ontwikkelingen in het vak in kaart te brengen. Zowel bureaus als opdrachtgevers worden uitgenodigd om eraan deel te nemen. De Nationale Onderzoeksmonitor is opgezet door Miles Research. Eric Landwaart, directeur van Miles Research, licht toe: ‘We zullen niet de enige zijn die veranderingen zien...
Actueel | 28 april 2021
28 april 2021

Discover M(I)E – De bol.community voor de winkel van ons allemaal

Hoe blijft bol.com de winkel van ons allemaal? Door klanten de best mogelijke winkelervaring te bieden! De bol.community helpt bol.com om de behoeften van de klant centraal te zetten bij de keuzes die in de organisatie worden gemaakt. Bol.com is de winkel van ons allemaal. Om blijvend aan de winkel te kunnen werken is de...

Ook de laatste bytes ontvangen?