Onderzoek | 17 januari 2022
Flexibele werktijden na salaris het belangrijkst
Motivaction deed in opdracht van Rendement Uitgeverij onderzoek naar de beloning van werknemers. HR-professionals, OR-leden en andere ‘(mee)beslissers’ denken dat, naast loon, flexibiliteit in werktijd het belangrijkst is (60%), gevolgd door scholings- en ontwikkelingsmogelijkheden (58%). 47% van de respondenten stelt dat plaatsonafhankelijk werken (waaronder thuiswerken) een van de belangrijkste vormen van beloning is. 46% noemt...
Bureaus | 12 januari 2022
Quantilope introduces unlimited paid time off
With the start of 2022, software company quantilope will enable all employees worldwide to take unlimited paid leave. With the new time-off policy, quantilope aims to further strengthen flexible working hours and its trust-based corporate culture, setting a new standard as an employer. All full- and part-time employees will be able to take as much...
Onderzoek | 10 januari 2022
Nederlanders met baan positief gestemd
Ondanks – of misschien wel dankzij - alle beperkingen en improvisaties door corona, is het merendeel van de 5,7 miljoen werkende Nederlanders in loondienst opvallend positief over zijn of haar situatie. Dat blijkt uit onderzoek van online pensioenuitvoerder BeFrank, uitgevoerd door PanelWizard. Over het geheel genomen zijn de ruim duizend ondervraagden opvallend tevreden over hun...
Onderzoek | 08 december 2021
Flexwerker wil niet beschermd worden
Een minderheid van de flexwerkers (12%) ziet alleen maar nadelen aan flexibel werken. De meerderheid (53%) ziet de flexibiliteit van flexwerken als belangrijkste voordeel. Zo blijkt uit het Flexwerk Onderzoek 2021 naar de ervaringen en toekomstverwachtingen van flexwerk in opdracht van Brisker Group, uitgevoerd door Sparkey (onderzoekslabel van Motivaction). Het Flexwerk Onderzoek 2021 onderscheidt en...
Bureaus | 06 december 2021
Motivaction tekent Charter Diversiteit
Pieter Paul Verheggen, algemeen directeur van Motivaction, ondertekende in november het Charter Diversiteit, een initiatief van SER Diversiteit in Bedrijf. Het bureau wil zo zijn ambitie hard maken voor een divers medewerkersbestand en een inclusieve werkvloer. Pieter Paul Verheggen: ‘Door het opbouwen van respondenten- en klantenpanels met burgers en consumenten uit alle geledingen van Nederlandse...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Onderzoek | 22 november 2021
Geavanceerde software cruciaal voor hybride werk
In opdracht van Lucid – platform voor hybride werken - deed Forrester onderzoek naar samenwerking binnen bedrijven tijdens de pandemie en naar de toekomstplannen voor een permanent hybride personeelsbestand. Uit het onderzoek blijkt dat het verbeteren van de operationele efficiëntie (76%), werk op afstand (73%) en hybride werk (69%) het komende jaar de belangrijkste aandachtspunten...
Onderzoek | 17 november 2021
Zorg om welzijn bij hybride werken
Met hybride werken als nieuwe norm bij de meeste organisaties, zegt 60% van de leidinggevenden minder zicht te hebben op het welzijn van medewerkers. Velen van hen (48%) vrezen dat medewerkers over hun grenzen gaan. Stress, werkgeluk en werk-privébalans kunnen minder goed worden beoordeeld als er veel op afstand wordt gewerkt. Dat blijkt uit onderzoek...
Onderzoek | 15 november 2021
Kantoormedewerker stelt hogere eisen aan werkomgeving
Uit onderzoek uitgevoerd door Panelwizard, in opdracht van Spaces, blijkt dat kantoormedewerkers anders naar het kantoor zijn gaan kijken in de afgelopen twee jaar. De roep om hybride werkoplossingen wordt steeds luider en een afwisseling tussen thuiswerken, werkplekken dichtbij huis en werken op het hoofdkantoor wordt de nieuwe norm. Ruim een op de tien kantoormedewerkers...
Onderzoek | 26 oktober 2021
Onderzoek diversiteit en inclusie – meer cijfers uit Nederland, en wat gebeurt er wereldwijd?
Afgelopen week publiceerden we de eerste resultaten uit de D&I Monitor over diversiteit en inclusie binnen de marketing- en communicatiebranche. Daaruit bleek dat er op het gebied van discriminatie en ongelijkheid nog veel te verbeteren valt. Vandaag duiken we wat verder in de cijfers en laten we zien hoe de situatie wereldwijd is. De D&I...
Onderzoek | 21 oktober 2021
D&I Monitor: carrièredrempels, onveiligheid en gebrek aan inclusie
De Nederlandse resultaten van de D&I Monitor, het onderzoek van World Federation of Advertisers (WFA) naar de stand van zaken op het gebied van diversiteit en inclusie binnen de marketing- en communicatiebranche, zijn bekend. Op veel vlakken is nog altijd sprake van discriminatie en ongelijkheid in de Nederlandse marketingindustrie. Het onderzoek wijst uit dat met...
Onderzoek | 18 oktober 2021
Best presterende organisaties klant- en medewerkerbeleving beloond
Onderzoeks- en adviesbureau Integron reikte op 7 oktober voor de 11de keer de Beleving Awards uit. Deze keer vielen 16 organisaties op het gebied van klant- en medewerkerbeleving in de prijzen. In totaal waren er 41 organisaties genomineerd in 16 categorieën. De nominaties en uiteindelijke winnaars komen voort uit de honderden door Integron uitgevoerde klant-...
Onderzoek | 04 oktober 2021
Medewerkers enthousiaster over nieuwe werkgever dan in 2020
De employee journey experience van werkend Nederland is in 2021 sterk beïnvloed door corona en de maatregelen. Zo hebben medewerkers vaker dan ooit online moeten werken en werden er beduidend minder woon-werkverkeerkilometers afgelegd. Maar ook bij het zoeken en vinden van een nieuwe baan heeft digitaal solliciteren en vervolgens online kennismaken met de nieuwe werkgever...