Onderzoek | 01 december 2021
01 december 2021

Rijksoverheidcampagnes: dalende herkenning, stijgende waardering

De Rijksoverheid voert jaarlijks campagnes om Nederlanders informatie te geven. Worden die overheidscampagnes goed herkend en gewaardeerd door Nederlanders? Flyeralarm analyseerde de resultaten van alle campagnes. Worden de communicatie-uitingen binnen overheidscampagnes door Nederlanders herkend? Om dat aan te duiden gebruikt de overheid in haar rapporten een percentage voor herkenning van 0% tot 100%. Hierbij werd...
Bureaus | 01 december 2021
01 december 2021

Snel en effectief doelgroepbereik met WhatsApp

Meer dan negen miljoen mensen gebruiken in Nederland dagelijks WhatsApp, en het is daarmee het grootste platform van Nederland. Aangezien het dé ultieme plek is om doelgroepen te bereiken, heeft MWM2 recentelijk WhatsApp Survey geïntroduceerd. Onderzoek wordt via de chatfunctie van WhatsApp op een gebruikersvriendelijke manier uitgevoerd. De nieuwe onderzoeksmethode zorgt voor een snelle respons...
Onderzoek | 01 december 2021
01 december 2021

DPG Media, Mediahuis & Hearst bereiken met online video 8,1 miljoen mensen

Uit de oktobercijfers van het bereiksonderzoek GXL DAM (van GfK) blijkt dat – de van-oorsprong-print publishers - een sterke positie hebben als het gaat om online video. In totaal bereiken de uitgevers DPG Media, Mediahuis en Hearst met hun content 8,1 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder, oftewel 55% van de bevolking. Online video...
Onderzoek | 29 november 2021
29 november 2021

Digitale investeringen noodzakelijk om bij te blijven

Hoewel een groot deel van de Nederlandse organisaties goed uit de coronapandemie is gekomen, zijn veranderingen en investeringen noodzakelijk om bij te blijven. Dat blijkt uit het onderzoek Nederland in het oog van de digitale storm van digital agency AND Digital, uitgevoerd door Markteffect. Nederlandse organisaties zijn zich ervan bewust dat ze digitaal zullen moeten...
Onderzoek | 25 november 2021
25 november 2021

Black Friday nog steeds populair in Nederland

Internationale dagen als Black Friday, Cyber Monday en Singles Day worden steeds populairder onder Nederlandse consumenten. Maar leidt het ook tot uitstel van aankopen? Markteffect onderzocht het sentiment rondom deze dagen, samen met retailketen My Jewellery. Waar vorig jaar 87% van de Nederlandse consument bekend was met Black Friday, is dat dit jaar gestegen naar...
Onderzoek | 24 november 2021
24 november 2021

Record aantal beleggende huishoudens in Nederland

Nederland telt dit jaar 1,96 miljoen beleggende huishoudens en daarmee wordt een oud record gebroken dat dateerde uit 2000 toen er 1,9 miljoen huishoudens belegden. Dat blijkt uit onderzoek van Kantar. Het nieuwe record is het resultaat van zes jaren van onafgebroken groei. Zo’n langdurige toename is niet eerder vertoond, waarbij aangetekend wordt dat de...
Onderzoek | 24 november 2021
24 november 2021

Consument 2022: bewust leven – er is meer dan salaris – en… crypto

Onderzoeksplatform GWI laat in Connecting the Dots 2022 de veranderende consumentenattitudes van de komende tijd zien. Het onderzoek bestond uit 700.000 interviews in 47 landen. De belangrijkste resultaten: Gezondheidsbewustzijn Er is groter bewustzijn ten aanzien van welzijn. Mensen zijn zich bewust van het hier en nu, en ze willen actief hun stress verminderen en actief...
Onderzoek | 24 november 2021
24 november 2021

NS en GO Sharing marktleiders in deelmobiliteit

Gebruikers van deelmobiliteit kiezen het vaakst voor een vervoermiddel van NS of GO Sharing. Kostenbesparing is de meest genoemde reden om gebruik te maken van een deelvoertuig. Jongeren hebben de meeste interesse in het gebruik van deelmobiliteit. Dat blijkt uit Smart Mobility, een onderzoek van Multiscope. De meeste gebruikers van deelmobiliteit kiezen voor een vervoermiddel...
Bureaus | 23 november 2021
23 november 2021

Alpha.One en Motivaction openen Neuro Lab

De afgelopen jaren werkten Alpha.One en Motivaction al veel samen, bijvoorbeeld op het gebied van eye tracking en multiclient EEG-onderzoeken. Om tegemoet te komen aan de toegenomen vraag naar neurowetenschappelijk onderzoek is nu een gezamenlijk Neuro Lab ingericht in het pand van Motivaction. Ingrid Nieuwenhuis PhD, Head of Science bij Alpha.One, zegt hierover: ‘We kregen...
Onderzoek | 22 november 2021
22 november 2021

Vertrouwen consument daalt fors in november

De stemming onder consumenten is in november 2021 verder verslechterd, meldt het CBS. Het consumentenvertrouwen kwam uit op -19, tegen -10 in oktober 2021. Zowel het oordeel over het economisch klimaat als de koopbereidheid verslechterde. Het consumentenvertrouwen lag in november op hetzelfde niveau als in de eerste maanden van dit jaar. Met -19 lag het...
Bureaus | 22 november 2021
22 november 2021

Science fiction met Miles Research

Miles Research blijft nadenken hoe onderzoek makkelijker maar ook leuker te maken. Na de introductie van Voice en Whatsapp onderzoek, wordt nu ook onderzoek via avatars toegevoegd. Milly Respondenten worden toegesproken door op maat gemaakte gedigitaliseerde personages. Daardoor ontstaat een andere dynamiek, en ook mensen die bijvoorbeeld moeite hebben met lezen kunnen hierdoor deelnemen aan...
Onderzoek | 22 november 2021
22 november 2021

Geavanceerde software cruciaal voor hybride werk

In opdracht van Lucid – platform voor hybride werken - deed Forrester onderzoek naar samenwerking binnen bedrijven tijdens de pandemie en naar de toekomstplannen voor een permanent hybride personeelsbestand. Uit het onderzoek blijkt dat het verbeteren van de operationele efficiëntie (76%), werk op afstand (73%) en hybride werk (69%) het komende jaar de belangrijkste aandachtspunten...

Ook de laatste bytes ontvangen?