Actueel | 06 juni 2023
06 juni 2023

‘Geef jongeren de ruimte om nieuwe ideeën te plotten’

 Een van de categorieën van de Data & Insights Awards is die voor Young Talents. De winnaar wordt op 29 juni a.s. bekendgemaakt. We stellen de drie genomineerden voor de prijs de komende weken aan u voor. De eerste is Krijn Vugts, research consultant bij Markteffect. ‘Wij zijn nog aan het praten hoe we Chat...
Actueel | 01 juni 2023
01 juni 2023

Presentatie onderzoek liever weer face-to-face

Zoals veel onderzoek en communicatie naar online is verschoven, zo is dat ook gebeurd met de presentatie van onderzoek. De klant kijkt naar een scherm, maar mist daardoor de finesses van de onderzoeksresultaten, zegt Michael Brown, managing partner bij mediabureau UM in Londen. Hij schreef er een blog over. Van mijn jaren als onderzoeker herinner...
Actueel | 30 mei 2023
30 mei 2023

Human8 sluit strategisch partnership met SevenSeas

Human8 (voorheen InSites Consulting) gaat een strategisch ‘community’-partnership aan met het Japanse SevenSeas Marketing Research, de lokale customer-centric intelligence organisatie. De samenwerking heeft als doel om SevenSeas te ondersteunen bij het in de markt zetten van communities in Japan.  Human8 heeft de afgelopen tijd geïnvesteerd in strategische regionale partnerships om de community-technologie en diensten over...
Personalia | 30 mei 2023
30 mei 2023

DVJ’s consultancyteam verder uitgebreid

Het consultancyteam van DVJ Insights is uitgebreid met twee nieuwe medewerkers: Kirsten Bartels versterkt het kantoor in Hamburg en Mark van Koolwijk doet dat in Utrecht. Mark van Koolwijk zal deel uitmaken van een team van Roderik Sorbi en Kirsten Bartels versterkt het team van Jemma Toynebee Smith in Hamburg. Kirsten Bartels (rechts) werkte meer...
Actueel | 25 mei 2023
25 mei 2023

Topic of the Year-symposium op 1 juni

Op 1 juni a.s. vindt in het House of Watt in Amsterdam Topic of the Year-symposium plaats. Op het symposium spreken de genomineerden voor de Data & Insights-award voor Insights Scientist van het jaar. De jury van de prijs bepaalt na het symposium wie winnaar wordt van de award. Deelname aan het congres is gratis....
Actueel | 25 mei 2023
25 mei 2023

Joaquim Bretcha langer interim-Director General ESOMAR

Nadat vorige week gemeld werd dat ESOMAR CEO Parves Khan de organisatie verlaat, is nu bekendgemaakt dat Joaquim Bretcha tot september 2024 aanblijft als interim-Director General. Hij werd in deze functie aangesteld in maart van dit jaar. De verlenging van het contract met Bretcha houdt volgens ESOMAR verband met het feit dat de organisatie de...
Actueel | 23 mei 2023
23 mei 2023

Licht optimisme in de Europese marktonderzoeksector

In het tweede kwartaal van dit jaar heeft de Europese onderzoeksfederatie EFAMRO een nieuwe Moodindicator uitgevoerd. Onderzoeksbureaus, die lid zijn van hun nationale branchevereniging, werd gevraagd naar de hun verwachtingen voor de eigen organisatie en voor de binnenlandse markt. In het tweede kwartaal van 2023 hebben 287 bureau gereageerd, en dat aantal zal nog hoger...
Actueel | 23 mei 2023
23 mei 2023

Parves Khan verlaat ESOMAR

ESOMAR CEO Parves Khan heeft aangekondigd de organisatie te verlaten aan het eind van volgende maand. Ze gaat zich de komende tijd o.a. richten op liefdadigheidswerk en advies, en ze brengt een boek uit. Wel zal ze voor ESOMAR behouden blijven want ze wordt lid van nieuw team, de AI Taskforce. Parves Khan (foto) nam...
Personalia | 23 mei 2023
23 mei 2023

Daan van Exel benoemd tot Senior research manager bij Sparkey | Motivaction

Daan van Exel is begonnen als Senior research manager in het HR-expertteam van Motivaction: Sparkey. Hij neemt zijn jarenlange HR-ervaring en -expertise mee uit zijn werkzaamheden voor Kantar, MWM2 en InnerVoice. Daan van Exel (foto): ‘Bij Sparkey verdiep ik mij onder andere in arbeidsmarktonderzoek. Verder ben ik bezig om het medewerkersonderzoeksinstrument door te ontwikkelen. Ik...
Personalia | 23 mei 2023
23 mei 2023

Bart Kleijn naar Ferro Explore

Ferro Explore heeft een nieuwe senior kwalitatief onderzoeker: Bart Kleijn. Hij is op 1 mei 2023 begonnen. Met zijn komst voegt Ferro ruim 30 jaar ervaring in kwalitatief onderzoek toe aan het bureau. Bart Kleijn (foto) werkte onder meer bij PQR, bij de afdeling kijk- en luisteronderzoek van de NOS en hij was de afgelopen...
Actueel | 16 mei 2023
16 mei 2023

Toluna neemt MetrixLab over

Toluna kondigde gisteren aan MetrixLab (onderdeel van de Macromill-groep) over te nemen. De overname moet op 1 juni a.s. een feit zijn. Toluna is aanbieder van snelle kwantitatieve en kwalitatieve onderzoeksmogelijkheden, met aanbod variërend van DIY tot een volledig dienstenpakket. Met de overname van MetrixLab wil Toluna wereldwijd zijn capaciteit versterken door toevoeging van geavanceerde...
Actueel | 16 mei 2023
16 mei 2023

Samenwerking CHOICE en WAVE Marketing Consultancy

CHOICE insights + strategy, specialist in marketing en communicatie insights, en WAVE Marketing Consultancy, gespecialiseerd in operationeel en strategisch marketingadvies, gaan nauw samenwerken. Zowel CHOICE als WAVE Marketing Consultancy blijven onder de eigen naam opereren, maar door de samenwerking wordt het voor beide partijen mogelijk om geïntegreerde trajecten op het gebied van insights, data-science, fact...

Ook de laatste bytes ontvangen?