Actueel | 14 juni 2021
14 juni 2021

Verticale revolutie in de videomarketing

Bewegend beeld nemen we al ruim 100 jaar horizontaal waar. Van iedere televisie of bioscoopdoek overtreffen de breedtematen de lengtematen. Nu we bewegend beeld op onze verticaal georiënteerde smartphone bekijken ontstaat er een discrepantie tussen apparaat (verticaal) en presentatievorm (horizontaal). Hoe lossen we die discrepantie het beste op? Moeten we de consument ‘dwingen’ zijn apparaat...
Onderzoek | 14 juni 2021
14 juni 2021

Welke gegevens delen we voor gepersonaliseerde advertenties?

Personalisatie is al lang een heilige graal voor marketeers die efficiënt willen verkopen, maar de houding tegenover gebruik van bepaalde informatie is voor iedereen verschillend, volgens een enquête van A Million Ads in de UK. Nieuw onderzoek van creatief bureau A Million Ads wijst uit dat hoewel 61% van de respondenten bereid is om gepersonaliseerde...
Onderzoek | 09 juni 2021
09 juni 2021

Customer Experience Benchmark 2021

Nederland ontwikkelt zich positief op het gebied van customer experience. Wel verschilt de ontwikkeling sterk per sector. Dat blijkt uit jarenlang onderzoek van Blauw Research naar de klantgedrevenheid van organisaties in 11 sectoren in Nederland: de Customer Experience Benchmark. Uit grootschalig onderzoek van Blauw blijkt dat Nederland zich positief ontwikkelt op het gebied van customer...
Onderzoek | 02 juni 2021
02 juni 2021

Obstakels voor verduurzamen woning

Zes op de tien huisbezitters zeggen al iets gedaan te hebben aan de verduurzaming van hun huis en eveneens zes op de tien zijn van plan dat (nog meer) te gaan doen. Maar huisbezitters zien wel obstakels. Vooral de onduidelijkheid van de gemeentelijke plannen en hun eigen financiële mogelijkheden houden ze tegen. Dat blijkt uit...
Onderzoek | 02 juni 2021
02 juni 2021

Ontevreden over externe verkopers op marktplaatsen

Eén op de vier (26%) consumenten heeft slechte ervaringen met externe verkopers op online marktplaatsen. In de meeste gevallen (36%) gaat het om te lange verwerk- en bezorgtijden. Dit blijkt uit de eerste editie van de Marketplace Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope en Hogeschool van Amsterdam. De meeste genoemde klacht bij online bestellingen via...
Onderzoek | 31 mei 2021
31 mei 2021

Wantrouwen duurzaamheidsclaims neemt af

Het aantal consumenten dat bewuster consumeert blijft gestaag stijgen. Tegelijk neemt het wantrouwen ten aanzien van de duurzaamheidsclaims van bedrijven voor het eerst af. Dat blijkt uit de eerste kwartaalrapportage van 2021 van de Monitor Merk & Maatschappij van MarketResponse en b-open. De eerste kwartaalrapportage laat zien dat voor 56% van de consumenten de maatschappelijke...
Actueel | 25 mei 2021
25 mei 2021

Discover M(I)E – Culture + Trends NL anno 2021. Welke zijn er wat kun je ermee?

2020 was het jaar van de veranderingen! Maar welke veranderingen in consumentengedrag zijn blijvend? En hoe kun je hier als merk snel en krachtig op inspelen? Tijdens deze roadtrip ontdek je de belangrijkste trends in Nederland. Van heel persoonlijk en dichtbij zoals ‘at home pleasure’ tot groot en disruptief zoals ‘disentangling taboos’. Hoe kun je...
Onderzoek | 24 mei 2021
24 mei 2021

Ruim 3,5 miljoen Nederlanders overwegen te investeren in bitcoin

Markteffect voerde in maart een uitgebreid onderzoek uit naar de houding, het sentiment en het investeringsgedrag rond de bitcoin. Wat blijkt? Bijna 700.000 Nederlanders hebben inmiddels bitcoins (of een deel daarvan) in bezit en daarnaast overwegen ruim 3,5 miljoen Nederlanders om ook in te stappen, waarvan bijna de helft zelfs al het komende jaar. Nagenoeg...
Bureaus | 17 mei 2021
17 mei 2021

MeMo2 lanceert real-time Shopper Analytics

MeMo2 lanceert in Nederland en België het THX Shopper Analytics-platform. Het geautomatiseerde platform monitort real-time en 24/7 het (cross)media, consumptie en verplaatsingsgedrag onder een representatieve groep van ruim 10.000 ‘connected’ consumenten. Na de eerste succesvolle toepassingen van het platform voor onder meer de grotere Nederlandse supermarktketens en non-food retailers, is de verwachting dat THX Shopper...
Onderzoek | 17 mei 2021
17 mei 2021

Werken op afstand blijft populair

Meer dan de helft van de forenzen wereldwijd is van plan om minstens gedeeltelijk te blijven thuiswerken na de coronacrisis. Samen met een groeiende voorkeur voor gezondere vervoerswijzen, maar ook een opleving van het woon-werkverkeer per auto, betekent dit dat het komende jaar van cruciaal belang zal zijn voor de inrichting van de infrastructuur en...
Onderzoek | 03 mei 2021
03 mei 2021

Automarkt 2021 – minder loyaal aan merk

Wanneer consumenten zich gaan oriënteren op de aanschaf van de volgende auto, beginnen ze veelal bij een automerk-dealer (45%) of een garagebedrijf (36%). Ook zijn de adviezen en ervaringen van vrienden of familie (33%) een belangrijke bron van informatie, evenals websites van merkdealers (25%) en consumentenorganisaties (25%). De cijfers komen uit Motivaction’s omnibus, waarin maandelijks...
Interviews | 29 april 2021
29 april 2021

‘Begrijpen wat er bij de mensen leeft…, daar komen wij in beeld’

De genomineerden voor de MOAwards voor Bureau van het jaar zijn Underlined, Validators en I&O Research. We vroegen ze elk om een artikel, over hun werk en over het toekomstperspectief. Afgelopen maandag begonnen we de serie van drie met Underlined. Vandaag is het de beurt aan I&O Research en volgende week dinsdag sluiten we af...

Ook de laatste bytes ontvangen?