Actueel | 15 december 2020
Leer hoe Sensorisch onderzoek kan leiden tot marketingsucces
In de voedingsmiddelenindustrie is marketing belangrijk. Immers, hoe onderscheiden concurrerende producten zich van elkaar? Hoe bepaal je de juiste marketingmix? Sensorisch onderzoek kan een belangrijke bijdrage leveren als het gaat om ontwikkeling en bepaling van product, plaats, promotie en prijs. Je weet waarschijnlijk al hoe belangrijk smaak en textuur is voor het succes van het...
Actueel | 09 december 2020
Bureaus centraal tijdens 2de meet-up MOA Expert Network
Na een interessante en inspirerende eerste meet-up met aandacht voor insights professionals bedrijfszijde, is het op 18 december tijd voor de bureaus. Tijdens de MOA Expert Network meet-up staan dan de insights professionals van het jaar aan bureauzijde centraal. Onder begeleiding van Sylvie Verbiest gaan Hette Spoelstra (Ipsos), Jori van de Spijker (DVJ Insights) en...
Actueel | 01 december 2020
SPSS survey analysepalet
SPSS in de praktijk! In deze workshop op 9 en 10 december aanstaande, gaan we een groot deel van de analysemogelijkheden doorwerken in SPSS. We staan stil bij de verschillende instellingen per analysetechniek, de valkuilen en interpretatie. Deze MOAcademy insights workshop gaat in op: Over Bivariate analyse & significantie toetsing Vind structuur in variabelen met...
Actueel | 01 december 2020
Nieuw: MOA Expert Network
De Research Keurmerk Groep (RKG) en de Bedrijfsgroep kleine Bureaus (BkB) bundelen hun krachten en gaan samen verder als één sectie binnen de branchevereniging MOA. Er is geen onderscheid meer naar groot of klein bureau, de sectie is er voor alle bureaus. Regelmatig in contact komen met vakgenoten is een van de speerpunten van de...
Actueel | 01 december 2020
SMART TALK – over trends
Op 12 november vond de allereerste SMART TALK plaats – digitaal uiteraard. Na een welkomstwoord door het SMART-bestuur werd in kleine groepjes gepraat over trends en ontwikkelingen – ook die in het eigen werk. Na de interactie was het digitale podium voor twee sprekers. Eerst vertelde Aljan de Boer van TrendsActive over de grote uitdagingen...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 17 november 2020
Daar is een model voor!
De workshop 'Daar is een model voor' met Anita Cox en Norbert Scholl als workshopleiders, is geannuleerd. In deze online workshop van 2 sessies leer je via herkenbare cases en/of je eigen concrete vraag het juiste model te kiezen, met de beste onderzoeksmethode, om de juiste vraag ook expliciet, systematisch en onderbouwd te kunnen beantwoorden....
Actueel | 10 november 2020
Schrijf je in voor de MOAcademy Information Design op 26 november a.s.
Rapporten schrijven doen we allemaal. Het gekke is: we nemen vaak aan dat iedereen wel weet hoe dat moet, terwijl bijna niemand dit ooit heeft geleerd tijdens een opleiding of cursus. Dus wat je ziet is dat de meeste insight-professionals de gewoontes van hun collega’s kopiëren. Maar dat zijn helaas niet altijd de beste gewoontes....
Actueel | 04 november 2020
SMART Talk! Trends in ongewone tijden
Binnen marktonderzoek gaat het veel over trends. Maar welke trends blijven nu overeind ten tijde van corona? SMART, de MOA-vakgroep voor en door young professionals, organiseert een SMART TALK om je bij te praten, op donderdag 12 november van 16.00 tot 17.30 uur. In anderhalf uur ben je op de hoogte van trends, weet je...
Actueel | 12 oktober 2020
Succesvol implementeren van onderzoeksinzichten
Op 29 oktober organiseert de MOA de MOAcademy "Succesvol implementeren van onderzoeksinzichten" met Tom de Ruyck als workshopleider. Zorg dat je onderzoeksresultaten écht worden gebruikt! ‘Impact van onderzoek op de business’ en ‘ROI van onderzoeksbudget’ zijn ‘hot topics’ in de onderzoekswereld. Deze online workshop gaat dieper in op het waarom, maar wil deelnemers vooral ook...
Actueel | 30 september 2020
MOAwards 2020 – Winnaars met bravoure en ambitie
Grote winnaar bij de uitreiking van de MOAwards 2020 afgelopen vrijdag was Markteffect. Het Eindhovense bureau mag zich een jaar lang Marketing Research & Analytics Bureau van 2020 mag noemen. ‘Het is een lastig jaar, voor alle bureaus’, aldus een geëmotioneerde Edgar de Beule, oprichter en directeur van Markteffect. De dertiende uitreiking van de MOAwards...
Interviews | 22 september 2020
Genomineerden Digital & Webanalist 2020
‘De big data-hype lijkt voorbij’ Voor de vierde keer wordt de MOAward voor Digital & Webanalist van het jaar uitgereikt. Een relatief jonge prijs voor een vakgebied dat volop in beweging is. De genomineerden zijn Pieter Caesens (OPERON), Yannick Nierop (Storm Digital) en Erik Driessen (voorheen Greenhouse, sinds deze maand De Belastingdienst). Wij vroegen hen...
Actueel | 21 september 2020
Reputatiemanagement: de spil van een toekomstbestendige zorgorganisatie?
Laat je in deze online sessie informeren en inspireren door enkele reputatie-professionals uit het veld! Edwin Bas, Steven Boekee en Roel Rutjens nemen je mee in hun visie, de resultaten van een benchmark studie en de praktijk: het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven. Programma Visie op het thema 'Reputatie en zorg' door Edwin Bas (Health Market...