Actueel | 30 mei 2023
30 mei 2023

Human8 sluit strategisch partnership met SevenSeas

Human8 (voorheen InSites Consulting) gaat een strategisch ‘community’-partnership aan met het Japanse SevenSeas Marketing Research, de lokale customer-centric intelligence organisatie. De samenwerking heeft als doel om SevenSeas te ondersteunen bij het in de markt zetten van communities in Japan.  Human8 heeft de afgelopen tijd geïnvesteerd in strategische regionale partnerships om de community-technologie en diensten over...
Personalia | 30 mei 2023
30 mei 2023

DVJ’s consultancyteam verder uitgebreid

Het consultancyteam van DVJ Insights is uitgebreid met twee nieuwe medewerkers: Kirsten Bartels versterkt het kantoor in Hamburg en Mark van Koolwijk doet dat in Utrecht. Mark van Koolwijk zal deel uitmaken van een team van Roderik Sorbi en Kirsten Bartels versterkt het team van Jemma Toynebee Smith in Hamburg. Kirsten Bartels (rechts) werkte meer...
Actueel | 25 mei 2023
25 mei 2023

Joaquim Bretcha langer interim-Director General ESOMAR

Nadat vorige week gemeld werd dat ESOMAR CEO Parves Khan de organisatie verlaat, is nu bekendgemaakt dat Joaquim Bretcha tot september 2024 aanblijft als interim-Director General. Hij werd in deze functie aangesteld in maart van dit jaar. De verlenging van het contract met Bretcha houdt volgens ESOMAR verband met het feit dat de organisatie de...
Actueel | 23 mei 2023
23 mei 2023

Parves Khan verlaat ESOMAR

ESOMAR CEO Parves Khan heeft aangekondigd de organisatie te verlaten aan het eind van volgende maand. Ze gaat zich de komende tijd o.a. richten op liefdadigheidswerk en advies, en ze brengt een boek uit. Wel zal ze voor ESOMAR behouden blijven want ze wordt lid van nieuw team, de AI Taskforce. Parves Khan (foto) nam...
Personalia | 23 mei 2023
23 mei 2023

Daan van Exel benoemd tot Senior research manager bij Sparkey | Motivaction

Daan van Exel is begonnen als Senior research manager in het HR-expertteam van Motivaction: Sparkey. Hij neemt zijn jarenlange HR-ervaring en -expertise mee uit zijn werkzaamheden voor Kantar, MWM2 en InnerVoice. Daan van Exel (foto): ‘Bij Sparkey verdiep ik mij onder andere in arbeidsmarktonderzoek. Verder ben ik bezig om het medewerkersonderzoeksinstrument door te ontwikkelen. Ik...
Personalia | 23 mei 2023
23 mei 2023

Bart Kleijn naar Ferro Explore

Ferro Explore heeft een nieuwe senior kwalitatief onderzoeker: Bart Kleijn. Hij is op 1 mei 2023 begonnen. Met zijn komst voegt Ferro ruim 30 jaar ervaring in kwalitatief onderzoek toe aan het bureau. Bart Kleijn (foto) werkte onder meer bij PQR, bij de afdeling kijk- en luisteronderzoek van de NOS en hij was de afgelopen...
Actueel | 16 mei 2023
16 mei 2023

Toluna neemt MetrixLab over

Toluna kondigde gisteren aan MetrixLab (onderdeel van de Macromill-groep) over te nemen. De overname moet op 1 juni a.s. een feit zijn. Toluna is aanbieder van snelle kwantitatieve en kwalitatieve onderzoeksmogelijkheden, met aanbod variërend van DIY tot een volledig dienstenpakket. Met de overname van MetrixLab wil Toluna wereldwijd zijn capaciteit versterken door toevoeging van geavanceerde...
Actueel | 16 mei 2023
16 mei 2023

Samenwerking CHOICE en WAVE Marketing Consultancy

CHOICE insights + strategy, specialist in marketing en communicatie insights, en WAVE Marketing Consultancy, gespecialiseerd in operationeel en strategisch marketingadvies, gaan nauw samenwerken. Zowel CHOICE als WAVE Marketing Consultancy blijven onder de eigen naam opereren, maar door de samenwerking wordt het voor beide partijen mogelijk om geïntegreerde trajecten op het gebied van insights, data-science, fact...
Actueel | 16 mei 2023
16 mei 2023

GfK moet consumentenpanel verkopen bij fusie met NielsenIQ

De geplande fusie tussen NielsenIQ en GfK, die in juli 2022 werd aangekondigd, kan alleen plaatsvinden als GfK zijn consumentenpanel verkoopt. Anders dreigt de nieuwe onderneming volgens de Europese Commissie te machtig te worden. Dat meldt Reuters. De aankondiging van de geplande fusie tussen NielsenIQ en GfK deed veel stof opwaaien. NielsenIQ analyseert verkoopgegevens voor...
Actueel | 09 mei 2023
09 mei 2023

Ahmed Ait Moha nieuwe Managing Director Kantar Public

Ahmed Ait Moha is benoemd tot de nieuwe Managing Director van Kantar Public Nederland. Hij heeft 20 jaar ervaring in de marktonderzoeksbranche en uitgebreide kennis van de publieke sector. Hij werkt in zijn functie nauw samen met Natasja van der Laan, met wie hij samen de directie vormt. Ahmed Ait Moha (foto) zegt over zijn...
Actueel | 09 mei 2023
09 mei 2023

Twee nieuwe bestuursleden Platform Innovatie Marketing

Irma Bollen en Yvonne Tindemans versterken de marketinginnovatie-community PIM (Platform Innovatie Marketing) als nieuwe bestuursleden. Volgens PIM zal de komst van beide bestuursleden de aandacht voor strategische digital marketing, data en organisatievernieuwing vergroten. Yvonne Tindemans Yvonne Tindemans is een ervaren internationale marketingdirector. Zij deed veel expertise op in strategische en digitale marketing in zowel retail,...
Actueel | 09 mei 2023
09 mei 2023

Patrick Béhar benoemd tot global CEO Kantar Media

De Chief Business Officer van Sky Group, Patrick Béhar, treedt in september in dienst bij Kantar Media als Global Chief Executive. Hij neemt het stokje over van Chris Allen, die sinds 2022 het executive team leidde en zich nu uitsluitend zal richten op zijn rol als Global CFO. Patrick Béhar (foto) heeft meer dan 25...

Ook de laatste bytes ontvangen?